background

Pengenalan diri

Thursday 10 May 2012

Emak!!!!

Emak..
Tak tergambar di riak wajahmu kesukaran melahirkan dan membesarkanku..
Hanya yang tergambar di wajahmu sebuah senyuman..
Segala kasih sayang kau curahkan kepadaku sepenuhnya..

Emak..
Kau adalah guruku yang pertama..
Kau ajar aku erti sebuah kehidupan..
Tanpa megira jemu kau melayan segala kerenahku..
Tidak sekali pun kau mengeluh..

Emak...
Kaulah tempatku mengadu..
Segala masalahku hadapi akanku luahkan padamu..
Segala cerita gembira mahupun sedih akanku ceritakan kepadamu..

Emak...
Setiap kali aku menangis engkaulah yang akan memujukku..
Setiap kali aku terjatuh engkaulah yang akan membangunkanku..
Setiap kali aku gembira engkau turut gembira bersamaku..
Setiap kali aku memerlukanmu kau sentiasa ada bersamaku..
Tak terbalas rasanya segala kasih sayang dan pengorbananmu..

Emak...
Along amat menyayangimu...
Akanku balas segala kasih dan sayangmu..
Along akan berusaha untuk mengembirakanmu..
Wlu ape pun along akan sedaya upaya membantumu..

Emak...
Maafkan along andai pernah melukakan hatimu..
Maafkan along andai pernah membuatmu sedih..
Maafkan segala salah dan silap along..

I love U emak!!!!!!!!!!!!!!!



No comments:

Post a Comment